ESTADISTICA EN INFANTIL

L' ESTADÍSTICA EN EDUCACIÓ INFANTIL

El dia de la fruita

El treball de l'estadística en les aules d'infantil és un treball basat en la observació i manipulació directa de les dades que  van a formar part d'aquesta.
Personalment m'agrada fer l'estadística el anomenat "día de la fruita" amb les dades de la fruita que cada alumne ha dut a l'escola.
Durant l'esmorzar parlem i observem de quina fruita ha dut cadascù dels alumnes.
En acabar d'esmorzar l'alumne que ha portat fruita busca el dibuix de la fruita que ha esmorzat per tal de pintar-la.
Després del pati continuem el treball, organitzant totes les fruites que els alumnes han pintat i que corresponen a les fruites que han dut per esmorzar.





Els alumnes van apegant la fruita que han pintat i omplint la graella amb el nom de la fruita i el nùmero.
Anem analitzant la graella i mirant quants hi ha de cada fruita fins que ja estan totes apegades en el seu lloc corresponent.
En eixe moment contem i comparem les files de les diferents fruites i analitzem de quina fruita hi ha més, i ordenem per quantitat de major a menor. Totes aquestes dades van quedant refletides en la graella.
D'aquesta manera els alumnes han viscut l'elaboració de l'estadística de les fruites com a membres actius de les seues dades doncs han sigut ells els que han dut la fruita, els que se l'han menjada i els que posteriorment han contabilitzat les dades per veure quina ha sigut la fruita preferida pel grup.
Aquesta activitat es realitza en gran grup, i els alumnes que no han portat fruita col·laboren escrivint les dades, nombres, nom de la fruita, data, ordenant de major a menor...






L'estadística de l'oratge

 








Els alumnes representen les dades de maneres diverses





Entradas populares de este blog

ApS PATIOS DINÁMICOS INCLUSIVOS

"PATIS DINÀMICS INCLUSIUS" PREMI INNOVACIÓ EDUCATIVA 2015-16 CAIXA RURAL TORRENT